Az esküvői meghívó kiemelkedő fontossággal bír az esküvő előkészületében. Ez lesz az első kapcsolódási pont a lakodalom…
10 hasznos ötlet, hogy az esküvőd tökéletes legyen 3.
Ne engedd, hogy a „futószalag” elkapjon
Az anyakönyvi hivatalnál 30-45 percenként egy-egy újabb pár mondja ki az igent. A felkapott helyeken, mint pl. Mátyás templom óránként jönnek a párok örök hűséget esküdni. Mindig kérdezzetek rá, hogy előttetek / utánatok mennyi idővel van újabb szertartás. Senkinek sem esne jól, ha azt hallaná: „Amint önök végeztek, jön a következő!” A templomban / anyakönyvvezetőnél be és ki kell vonulni, gyülekezni és távozni is kell. Esküvői fotósként néha én is elcsípek egy-egy dühös pillantást, amint türelmetlenül várakozó párok szeretnének már sorra kerülni. Az ilyenkor szokásos fotókat is egyszerűbb elkészíteni akkor, ha a két násznép nem zavarja egymást.
Íme itt egy kis segítség a program megtervezéséhez:
Vendégek érkezése: 15 perc
Bevonulás: 5 perc
Szertartás: 35 perc
Kivonulás: 5 perc
Távozás és fotók a kertben, udvaron: 15 perc
Összesen: 1 óra 15 perc
Természetesen ezek átlagok, mégis inkább ezzel számoljatok. A rövidebb időkeret tumultushoz és stresszhez vezet. Amennyiben a helyszínre hívjátok az anyakönyvvezetőt, mindig kérdezzétek meg, hogy mennyivel előbb érkezik és mennyi időt tud maradni. Néha bizony előfordul, hogy rohanósan adja elő a szertartást… éppen, hogy megérkezett, de szinte máris tovasuhan.
Elköszönni azoktól, akik nem tartanak velünk a lakodalomba
Néha a helyszínen kínosnak tűnik, hogy egy-egy adott személy nincs meghívva a vacsorára. Ez volt a terv: őt nem hívjátok meg, de olyan kellemetlen… – Ne érezd annak, inkább kérd meg a vőfélyt vagy ceremóniamestert, hogy mondja el a következőt: „Kedves Barátaink! Azoknak, aki eddig velünk tartottak, köszönjük, hogy eljöttek. Jó pihenést kívánok a hétvégére. Azok pedig, akik a vacsorára is hivatalosak kérem, hogy most induljanak el az étterem felé.”
Ez a Ti nagy napotok
Ne feledkezz meg róla, ma Ti vagytok a sztárok. Ez kötelezettséggel is jár: a ceremónia után körbe kell menni a násznép között és mindenkivel egy-egy mondatot kell beszélni. Mindenki szeretne veletek beszélni legalább pár mondatot. A vendégeiteknek ettől válik személyessé, élettelivé, és maradandóvá. Senkinél nem kell túl sok időt tölteni, de egy kis személyes „törődés” mindenki számára fontos, aki megtisztelt azzal, hogy eljött erre a különleges napra.
Még egy fontos tipp: Legyen nálad sminkkészlet, hogy a sok puszi után vissza tudj valamennyit tenni a levakart rétegből.
Esküvői menet megszervezése, érkezés a lagziba
Inkább ne konvojban és ne sietve közlekedjetek! Mit tippelsz? Vajon a városban egy lámpa hány autót enged át egyszerre? Sokkal egyszerűbb, ha leírod a meghívóba a vacsora helyszínét is, hogy a konvoj szétszakadása ne okozzon fölösleges aggodalmat senki számára. Ne várd el, hogy a 30 autó képes legyen végig együtt haladni.
Ha az étterembe túl korán érkeztek meg, akkor bizony azzal szembesülsz, hogy „szinte semmi sincs még kész”. Ezért félórával korábban fölösleges odamenni, mert ez a személyzetet is akadályozza a gördülékeny előkészületben. Egyes dolgokat rutinosan a végén raknak csak ki, hogy szép és friss legyen. A zenészek viszont a tervezett kezdés előtt legalább fél órával legyenek kész!
Soha ne Ti érkezzetek elsőnek a bulihelyre. A násznép szeretne örülni Nektek. Tegyetek még egy kört, vagy az esküvői fotóst kérjétek meg, hogy a közelben készítsen rólatok pár profi képet a következő fél órában. Inkább utolsónak érkezzetek meg. Addig is a ceremóniamester/vőfély feladata, hogy elsőnek érkezzen, és fogadja a vendégeket.
Gratulációk fogadása
Soha ne a WC előtt fogadjátok a jókívánságokat. Ezt nem mindig könnyű előre megtervezni hol legyen: Időnként egy-egy nagynéni, nagybácsi fejébe veszi, hogy ő most azonnal átfogja adni az ajándékot és ezzel egy lavinát indít el, mert senki nem szeretne lemaradni. Garantáltan ott lesz minden itt készült fotón a „toalett” felírat. Sem a fények, sem az illatok nem ideálisak. Megoldás?
Itt ismételten a ceremóniamester a kulcs, aki egyrészt már korábban tudtára adja a násznépnek az ajándék átadásának a módját. Másrészt ott van a közeletekben és kezeli az ilyen váratlanul kialakult helyzeteket.
Ki ne igyon alkoholt?
Aki nem bírja! ? Viccet félretéve, aki vezet, zenél, felszolgál, vagy bármilyen felelősségteljes feladata van az adott nap programjainak lebonyolításában. Nem árt, ha előre egyeztetsz a zenekarral, ceremóniamesterrel, hogy mit és mennyit ihatnak.
Egyeztess a zenekarral, hogy mikor és mennyi szünetet tart, és hogy lesz-e nála zenei anyag amíg pihennek. Nem árt, ha olyan zenész csapatot kértek meg, akik tudják a kedvenceiteket.
Profi esküvői fotósra van szükséged? >> Kattints ide <<