skip to Main Content

Esküvői fotók feketén-fehéren

Menyasszony vőlegény fotózása fekete-fehérbenMár az 1800-as évek második felében feltalálták a színes fotózást. Mégis közel 200 évvel később még mindig sok fekete-fehér kép készül és látható kiállításokon, közösségi portálokon, weblapokon.

 

Miért szeretjük a fekete-fehér fotókat?

 

Egyszerű a kérdés, összetett a válasz. Először is legfontosabb kiemelni azt, hogy nem csak úgy lehet fekete-fehér fényképet készíteni, hogy a szaturációt nullára csökkentjük. A valódi fekete-fehér képeknek ez csupán egy silány utánzata. Egy megfelelően kidolgozott képnél szűrők, görbék és számtalan korrekciós lehetőség áll a profi fotós rendelkezésére, amivel az eredetileg akár színes képből úgy veszi el a színeket, hogy attól a kép ne kevesebb, hanem több legyen.

 

Sajnos a fényképek többségén ez a többletlehetőség gyakran nem jelenik meg, mivel egyre inkább terjed az az elképzelés, hogy ha egy kép rosszul komponált, rosszul exponált, akkor tedd át fekete-fehérbe és majd úgy jó lesz. Mégis a fekete-fehér képeknek van valódi létjogosultsága és nem csak valamilyen divatos hóbort. Sok olyan helyzet is akad, amikor a végeredmény színek nélkül több és jobb, mint színekkel. Ezek közül a legegyszerűbb, amikor az adott helyszínen olyan vegyes világítás/fények találhatók, melyek keveredve olyan mértékű utómunkát igényelne, hogy emberi bőrszíneket produkáljunk az arcokra, hogy az már nem kifizetődő. Tipikusan ilyen, amikor az ablakon beszűrődő napfény keveredik egy színes falú teremben a helyi fénycső és hagyományos izzószálas égők fényével. Ilyen esetben normális színeket produkálni szinte lehetetlen, ekkor az egyetlen megoldás a fekete-fehér konvertálás, amivel elfedhetjük a problémát.

Esküvői fotók – a lényegre koncentrálva

A fekete-fehér képek valódi létjogosultsága azonban nem ez. Vannak élethelyzetek, ahol a színek hiánya sokkal jobban kihangsúlyozza a fénykép valódi mondanivalóját. Különösen igaz ez az esküvő fotózás alkalmával egy-egy riport kép elkészítése során, ahol a színek csak elvinnék a néző figyelmét, így megfelelő fekete-fehér átalakítással valóban a lényegre koncentrálhatunk.

 

Egy esküvői fotósnak fontos megtalálni a helyes határvonalat, mikor érdemes élni ezzel az eszközzel és csak akkor használni, ha a színek eltávolítása valóban hozzáad a képhez.

Fel a lap elejére